Sykler du sti med elsykkel i Østmarka? Da kan dette være dårlig nytt for deg

Forrige uke offentliggjorde Statsforvalteren i Oslo og Viken sitt nye verneforslag til den foreslåtte nasjonalparken i Østmarka. Der var det både gledelig og skuffende lesning for markasyklistene.

Sist oppdatert: 19. oktober 2022 kl 13.19
NYTT VERNEFORSLAG: Her foreslår Statsforvalteren i Oslo og Viken at det blir nasjonalpark. Foto: Kristoffer H. Kippernes / Statsforvalteren
NYTT VERNEFORSLAG: Her foreslår Statsforvalteren i Oslo og Viken at det blir nasjonalpark. Foto: Kristoffer H. Kippernes / Statsforvalteren
Lesetid: 6 minutter

Siden januar i år, da det første forslaget til nasjonalpark i Østmarka kom med skremmende lesning om potensielt forbud for stisykling i den populære marka, har Norsk Organisasjon for Terrengsykling (NOTS) jobbet for å unngå dette.

Fredag forrige uke kom det nyeste verneforslaget for nasjonalparken og NOTS ser i all hovedsak ut til å ha fått gjennomslag for sine tanker – med ett unntak.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen