Orbeas superlette elsykkel, Rise

Orbeas nye elsykkel veier knapt mer enn en vanlig stisykkel. Den spanske produsenten har spesialtilpasset Shimanos nye motor for å spare vekt og for gi sykkelen bedre batterikapasitet. Orbea sier deres nye eMTB er mindre el og mer sykkel. (Oppdatert med norske priser.)

Sist oppdatert 23. oktober 2020 kl 12.59
Orbea Rise eMTB
SLANKE LINJER: Med Shimanos nye RS8-motor og helintegrert batteri i underrøret ser Orbea Rise ut som en vanlig stisykkel

Orbea Rise ser ut som en vanlig stisykkel. Den kommer med 140 mm vandring bak og enten 140 eller 150 mm foran. 

Orbea har tatt utgangspunkt i Shimanos nye RS8-motor, men laget sin egen elektronikk til denne og tilpasset motoren til lavere maks-kraft. Dette skal ha gjort motoren noe lettere enn Shimanos standard-motor, som allerede er den letteste fullkraft-motoren på markedet. Orbea har dratt ned maks-kraften i motoren fra 85 Nm til 60 Nm. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
Betal smartere med Klarna.

Abonnementene fornyes automatisk og kan sies opp når som helst, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse
Relaterte artikler
annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Kristoffer Kippernes

Kommersiell leder: Alexander Hagen