Orbeas superlette elsykkel, Rise

Orbeas nye elsykkel veier knapt mer enn en vanlig stisykkel. Den spanske produsenten har spesialtilpasset Shimanos nye motor for å spare vekt og for gi sykkelen bedre batterikapasitet. Orbea sier deres nye eMTB er mindre el og mer sykkel. (Oppdatert med norske priser.)

Sist oppdatert: 23. oktober 2020 kl 12.59
Orbea Rise eMTB
SLANKE LINJER: Med Shimanos nye RS8-motor og helintegrert batteri i underrøret ser Orbea Rise ut som en vanlig stisykkel
Lesetid: 6 minutter

Orbea Rise ser ut som en vanlig stisykkel. Den kommer med 140 mm vandring bak og enten 140 eller 150 mm foran. 

Orbea har tatt utgangspunkt i Shimanos nye RS8-motor, men laget sin egen elektronikk til denne og tilpasset motoren til lavere maks-kraft. Dette skal ha gjort motoren noe lettere enn Shimanos standard-motor, som allerede er den letteste fullkraft-motoren på markedet. Orbea har dratt ned maks-kraften i motoren fra 85 Nm til 60 Nm. 

Allerede abonnent?  

OrdinærUnder 28 år
Digital tilgang
79 kr/md i 12 md*
139 kr/md - ingen bindingstid
Med magasin
99 kr/md i 12 md*
+ 5 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden.

Alle abonnement fornyes automatisk. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen