Orbeas superlette elsykkel, Rise

Orbeas nye elsykkel veier knapt mer enn en vanlig stisykkel. Den spanske produsenten har spesialtilpasset Shimanos nye motor for å spare vekt og for gi sykkelen bedre batterikapasitet. Orbea sier deres nye eMTB er mindre el og mer sykkel. (Oppdatert med norske priser.)

Sist oppdatert: 23. oktober 2020 kl 12.59
Orbea Rise eMTB
SLANKE LINJER: Med Shimanos nye RS8-motor og helintegrert batteri i underrøret ser Orbea Rise ut som en vanlig stisykkel
Lesetid: 6 minutter

Orbea Rise ser ut som en vanlig stisykkel. Den kommer med 140 mm vandring bak og enten 140 eller 150 mm foran. 

Orbea har tatt utgangspunkt i Shimanos nye RS8-motor, men laget sin egen elektronikk til denne og tilpasset motoren til lavere maks-kraft. Dette skal ha gjort motoren noe lettere enn Shimanos standard-motor, som allerede er den letteste fullkraft-motoren på markedet. Orbea har dratt ned maks-kraften i motoren fra 85 Nm til 60 Nm. 

Allerede abonnent?  

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen