Er dette verdens letteste elsykkel med fullkraftsmotor?

Superlett og superslak - skal Moterra SL fra Cannondale sette en ny standard? Med noen forbehold skal det være den letteste elsykkelen med fullkraftsmotor.

Sist oppdatert 20. februar 2024 kl 15.00
cannondale moterra sl
KRAFTIG OG LETT: Den nye Cannondale-elsykkelen skal angivelig være det beste fra begge verdener: kraftig motor og lav vekt. Foto: Cannondale.

Er det verdens letteste el-sykkel med fullkraftsmotor? Det er hvertfall det Cannondale hevder, om sin nye Moterra SL.

Og når andre merker snakker om SL-modeller, er det som regel snakk om elsykler med såkalte lettvektsmotorer, som Specialized sin Turbo Levo SL, eller Trek sin Fuel EXe.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
Betal smartere med Klarna.

Abonnementene fornyes automatisk og kan sies opp når som helst, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse
Relaterte artikler
annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Kristoffer Kippernes

Kommersiell leder: Alexander Hagen