Test av Specialized Levo 4 S-Works

Specialized går all-in med voldsom kraft og ny teknologi i sin råeste Levo til nå. Levo 4 er en finstemt, høyteknologisk muskelbunt med justerbar geometri. Vi har testet S-Works-versjonen – og blitt imponert og litt skremt.

Sist oppdatert: 8. april 2025 kl 15.00
sykkel oppstilt foran betongsøyle
NY MÅLESTOKK: Specialized Levo 4 S-Works setter ny standard for kraft, batteristørrelse og pris. Foto: Sigurd Ekeli Grimsby
Specialized Levo 4 S-Works
  • Pris: 179 990 kroner

  • Vekt: 24 kg m/slanger i dekkene, uten pedaler

  • Størrelse testet: S4

  • Størrelse tester: 184 cm / 75 kg

  • Hjulstørrelse: 29/27,5

  • Vandring f/b: 160/150 mm

  • Nett: Specialized

Specialized har hatt stor suksess med å satse helhjertet på elsykler med egne motorer og nøye uttenkt software for kraftkontroll. Deres helt nye Levo 4 S-Works har ikke bare ny motor. Den har også ny ramme, ny, unik bakdemper og batterikapasitet som går utenpå alt vi har sett på el-terrengsykler tidligere.

Levo 4 S-Works er selvfølgelig spekket til tennene med det gjeveste utstyret på markedet. Her er det ikke spart på noe. Noe prisen gjenspeiler. At den for eksempel koster 60 000 kroner mer enn Cannondale Moterra SL1 er vanskelig å forsvare. Du får mer kraft, større batteri og finere komponenter, men prishoppet er massivt. Modellene under S-Works nivå har både mer fornuftig motorstyrke og hakket mindre ufornuftig pris. 

Allerede abonnent?  

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen