Test av Pivot Shuttle XTR 2021

Pivot har satset alt på ett kort med Shuttle som eneste elsykkel. Den har mye vandring, er satt opp for grov stisykling og har enorm batterikapasitet. Har de truffet blink?

Sist oppdatert: 13. januar 2022 kl 06.45
test pivot shuttle elsykkel 2021
TEST AV PIVOT SHUTTLE: Elsykkelen fra Pivot har mye vandring og stor batterikapasitet og rekkevidde. Foto: Kristoffer H. Kippernes
Pivot Shuttle 29 Team XTR

Pris: 94 900 kroner 

Vekt: 22,66 kilo

Nett: pivotcycles.com  

Hjulstørrelse: 29 

Vandringsmengde f/b: 160/140mm 

Amerikanske Pivot har vært kjent for å lage kvalitetssykler til stisykling i en årrekke. På fulldemperne sine har de benyttet seg av DW-link, et kritikerrost demperoppheng, også av oss i Terrengsykkel.  

Shuttle er deres eneste elsykkel i produktlinjen. Navnet er hentet fra et begrep i terrengsykling – shuttlebasert sykling, altså nedoverorientert sykling med biltransport tilbake til toppen.

Allerede abonnent?  

OrdinærUnder 28 år
Digital tilgang
79 kr/md i 12 md*
139 kr/md - ingen bindingstid
Med magasin
99 kr/md i 12 md*
+ 5 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden.

Alle abonnement fornyes automatisk. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen