Testet: Det nye Transmission-drivverket fra SRAM

SRAMs nye elektroniske girgruppe parkerer konkurrentene. Men Transmission AXS koster. 

Sist oppdatert: 3. august 2023 kl 07.41
test sram eagle xx transmission axs t type gir elektronisk
NYTT GIR: Det nye Transmission-drivverket til SRAM er annerledes på flere måter - men er det bedre? Foto: Kristoffer H. Kippernes.
SRAM XX Eagle Transmission gruppesett
  • 12-delt drivverk for terrengsykling

  • Priser fra 21 799 kroner for XO-varianten

  • 31 499 kroner for XX med wattmåler (som testet)

Elektroniske gir har eksistert både på landeveien og i terrenget i en årrekke nå. Flere har kanskje rukket å tenke at denne teknologien er så bra som den blir. 

Mon det. Vi har testet nye SRAM XX Eagle Transmission - og dæven hvor det imponerer. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen