Slik oppgraderer du til 12-delt drivverk

Alle nye terrengsykler over en viss pris kommer nå med 12-delt drivverk. Det vil si ett tannhjul foran på kranken og 12 tannhjul i kassetten i bakhjulet. Det er mange gode grunner for å oppgradere til 1x12. Her er hvordan du gjør det.

Sist oppdatert: 24. januar 2025 kl 06.00
SRAM 1x12 Eagle
FREMTIDEN: 1x12-drivverk løser flere utfordringer med terrengsykkelgir.
Lesetid: 6 minutter

Har du et 1x11-drivverk i dag trenger det ikke å være så vanskelig å oppgradere til 12-delt. Likevel er det noen fallgruver å gå i. 

Har du 2- eller 3x10-oppsett i dag vil det kreve noe mer å få modernisert sykkelen din til 1x12. 

Allerede abonnent?  

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen