Carlos sin runde

Valgfritt startpunkt mellom Underlia/Neperudjordet, Sykehuset eller Stiboltkrysset

Sist oppdatert 30. oktober 2020 kl 12.57

• Kommune: Drammen - Bragernesåsen
  • Tidsbruk: 1-2 timer

Følg grusveien mot Stiboltkrysset og derfra videre mot Landfallhytta.

Som starten

Starter på grus, deretter gjennom steinete sti til skogbunn, sti med røtter og stein videre over sva og bekker inkl myrer. Det vil si det meste av underlag.

En kort 1,5t runde med noe av det beste fra Bragernesåsen på ett brett.Kan starte i Underlia/Neperudjordet eller Stiboltkrysset, derfra over Landfallhytta, inn nordover via femminuttern og til venstre før brua ved bekken. Her sykler du inn i en skikkelig eventyrdal med gamle seterplasser, små bekker, sol gjennom trærne og flott flytsti.Du kommer ut ved Myrdammen, følger veien 20m oppover og inn i skogen igjen på samme side. Stien fører over sva og bekker til blåmerket løype mot Tverken, men du tar av til venstre mot Steinkjerringa etter passering av bekken. Du kommer da ut og rett over veien inn på ny blåsti. Denne følges oppover til til stikrysset på toppen der du tar til venstre og følger blåsti til Langemyr.Derfra rundt myra og Kamstrupløypa over Klemmehøgda og ned til myra uten navn. Etter kneika opp tar du den lille stien til høyre som går på skrå ut langs myra og inn på ny småsti over enda en myr og videre til hytta ved Åsheim. Følg åskanten nedover til stikrysset og det gamle beitet som du krysser til fots. Stien blir bredere og kommer til slutt ut ved den nedre p-plassen ved Landfalltjern.

GPS

Fra P-plassen kan du også sykle tvers over plassen og inn på sti igjen som kommer ut i bunnen av Blåsteinsbakkene/Kastanjesletta.Sjekk 1881.no for gode kart online (ikke zoom inn for mye) eller kjøp vandrekartet over 1:50 000 over Finnemarka i bokhandleren. Enda bedre kart er orienteringskartene som også kan kjøpes samme sted (og på Intersport).