Osavann - Redningshytten - Austerindane - Osavann

En liten km før redningshytten begynner stien.

Sist oppdatert 22. juni 2012 kl 00.00

• Kommune: Bergen
  • Tidsbruk: 1-2 timer

Fra Nesttun mot Arna, ta av til Bjørndalen og kjør til endes. Parkering ved Osavann. 20,- i avgift på store utfartsdager. Sykle grusveien mot redningshytten.Går over til sti et stykke opp i fjellet.

Osavann hvor man parkerte.

Høyfjellsnatur med lite trær og røtter. Noen myrete partier. ca halparten av veien opp blir det å trille / bære.

God grusvei som går over til bra sti med noen få gå partier. På toppen når man ser redningshytten, ta av til høyre og følg varderekken til toppen av Austerinden ca 800 ,en god del gåing. På toppen begynner moroa ca 500 høydemeter nedover. Her følger man varderekken i retning nordvest forbi skikjelkehuset og åskammen ovenfor osavann nedover. Halveis nede passeres et skilt med sommerrute osavann, da er man på rett vei. siste delen er helt enorm, bratt svingete sti, ingen trær eller røtter kun noen få steiner!Sjelden kost på vestlandet.

Bergens tidende sin turbok, evt gps logg av meg ( garmin)