Haukås skole - Hetlebakksåta

Haukås skole/Leikvang stadion

Sist oppdatert 22. juli 2008 kl 00.00

• Kommune: Bergen - Åsane

Følg E39 nordover mot Knarvik. I lyskrysset etter Shell svinger du til høyre. Følg deretter skilting til Leikvang stadion. Parker på grusplass. Sykle langs gang/sykkelvei ca 150 meter; stien følger åsryggen oppover. Flere mulige startpunkter men denne er best.

Stien følger åsryggen til toppen av Hetlebakksåta. Herfra er retur samme vei tilbake. Det er flere alternative ruter ned, men flere av disse er veldig bratte!

Smal sti med varierende bratthet. Små kneiker med dytting opp og fine partier med svaberg og flott sti! Nedturen er sammenhengende fin, enkelte punkter som er teknisk vanskelig men det meste er kjørbart!

Stien starter opp til høyre fra gang/sykkelvei 150 meter etter parkering ved Leikvang Stadion.

Følg tydelig sti oppover til første topp. Her må det bæres litt ned igjen for å komme over på "rett" ås. Følg denne stien videre forbi radiomast og et lite vann på venstre side. Du ser hele veien toppen du skal til.

På vei ned igjen er det greit å følge samme sti, bæring i samme punkt.