I bukken mot fremtiden

Plutselig ville alle sykle med bukkestyre på grusveiene. Er det bare tull og hipsterbevegelse, eller kan disse «nye» syklene ha noe for seg, også for ivrige stisyklister?

Sist oppdatert: 24. juni 2020 kl 07.15
kommentar gravel grussykkel
NYE VEIER: Nei, vi snakker ikke om offentlig forvaltning, vi snakker om de uendelige mulighetene til å sykle i fred og ro unna trafikk og sinte bilister. Bukkestyresykler til grus har for lengst kommet for å bli. Foto: Kristoffer H. Kippernes
Lesetid: 4 minutter

Det skal innrømmes at vi i Terrengsykkel-redaksjonen humret over ironien i at grus, som var et slags skjellsord blant de som mente Birken og lignende var kjedelig, plutselig ble relansert som en ny het trend under navnet «gravel».

Etapperitt og turer på grus og stier med opplevelsespreg ble raskt avfeid som noe for hipstere, og vi har lenge messet at selv på grusvei er det best med store dekk.

Allerede abonnent?  

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen