/ Sykler

Er dette den perfekte Birkensykkelen?

Fortsatt er det en halvdempet terrengsykkel som gjelder på de store norske grusrittene. Men hadde det gått fortere på en nymotens «gravel bike»?

Sist oppdatert: 24. august 2022 kl 08.00
LAVERE MOTSTAND: Med bukkestyre sitter du mer aerodynamisk og med mer tyngde over forhjulet. Dette gir høy fart, uten at det går utover svinggrepet på grusen. Terrengsykkels markedsansvarlig Knut Harald Smette ligger side om side med testansvarlig Øyvind Aas.
LAVERE MOTSTAND: Med bukkestyre sitter du mer aerodynamisk og med mer tyngde over forhjulet. Dette gir høy fart, uten at det går utover svinggrepet på grusen. Terrengsykkels markedsansvarlig Knut Harald Smette ligger side om side med testansvarlig Øyvind Aas.

Gravelsykler har nemlig blitt så populære at blant annet Birken har åpnet for at du kan sykle med bukkestyre.

Men går det raskere? Vi er ute for å teste nettopp det.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen