Destinasjonsutbyggingen i Norge med Trysil i spissen, har i all hovedsak vært samlet rundt eksisterende vinterdestinasjoner. Hemsedal og Geilo er også på god vei.  

Skistar er først og fremst kjent for å drive skianlegg. Her i Norge dreier det seg om Hemsedal og Trysil, og i Sverige Sälen, Åre og Vemdalen for å nevne noe.  

Annonse

Nå tar imidlertid selskapet et skritt i en ny retning, og lanserer Skistar Sports & Adventures til sommeren 2021.  

Med det skal de tilby produkter for sommersesongen.  

«SkiStar Sports & Adventures tilbyr et basistilbud av aktiviteter. Som for eksempel et padellkurs eller en løpetur på fjellet, der gjesten senere kan fortsette i klatreparken, ha det gøy i pumptrack-banen og avslutte med en sykkeltur. Etter aktivitetene kan den som vil roe ned med litt massasje eller duppe seg i bassenget, og runde av dagen med å sove godt i fantastiske SkiStar Lodge, Radisson Blu Resort-hotellene i Trysil eller egen hytte.» skriver selskapet i en pressemelding.  

I en pressemelding trekker selskapet fram spesielt stisykling som en viktig faktor: 

- SkiStar Sports & Adventures retter seg mot en bred målgruppe, som kanskje aldri tidligere har feriert i fjellverdenen om sommeren eller høsten. Det er for familien og vennegjenger som vil ha en aktiv ferie med høy komfort og trivsel. Som et eksempel kan vi ta fram Trysil, som siden 2014 har utviklet et veldig bra produkt for familievennlig stisykling. I sommer var veksten i antall sykkeldager på 20 prosent* sammenliknet med året før. Tar vi de tre siste årene er økningen hele 51 prosent. Å bo bra, spise godt og samtidig røre på seg, også i sommerferien på fjellet, er en trend som er her for å bli, sier konsernsjef Stefan Sjöstrand. 

skistar sykkel stisykling
NY RETNING: Konsernsjef Stefan Sjöstrand i Skistar lanserer satsing på sommerprodukter ved destinasjonene selskapet eier. Foto: Skistar