Scott lanserer nå endurosykkelen Ransom med motor.
Sveitserne var tidlig ute med å utvikle elsykler for terrengsykling. Med alpene i nabolaget til hovedkvarteret har syklene fra merket en appell til sykling i bratte fjell hvor transporten kan bli tung.
Nå er det altså endurosykkelen Ransom som får motor.

ALPEMORO: Nye Ransom eRide har mye vandring, og en motor som hjelper deg opp til toppen. Foto: Scott
Visuelt ser Ransom lik ut som den umotoriserte versjonen av sykkelen. Men Ransom eRide får 10 millimeter ekstra vandring mer enn den umotoriserte versjonen. Her er det altså 180 millimeter vandring foran og bak, noe som burde holde til de aller groveste utforkjøringene.
Der mye vandring vanligvis tilsier noe tung og kjedelig følelse i motbakkene på vanlige sykler, er historien en annen på elsykler, hvor du har motor til hjelp.
Geometritabellen legger heller ikke skjul på at dette er en sykkel som er ment for de lange nedoverbakkene - styrevinkelen på 64 grader plasserer den trygt i kategorien endurosykler. Bratt setevinkel skal gi bedre posisjon når det skal tråkkes til topps igjen.
Sykkelen kommer med 29-tommer hjul, men er også kompatibel med 27,5-tommer hjul som på den umotoriserte sykkelen.

Dette er geometritabellen for Scott Ransom eRide.
Nye Ransom eRide får siste generasjon Bosch CX Performance motor, med et 625wH batteri. Batteriet er integrert pent i underrøret på sykkelen, og skal kunne demonteres for lading og bytte.
Med motoren kan du som vanlig velge mellom fire forskjellige moduser, og tilpasse motorassistansen.

INTEGRERT: Motor og batteri er pent integrert i den nye Ransom eRide
Oversikt over Scott sykler Terrengsykkel har testet.