Å sykle gjennom høsten og vinteren er mye mer moro med en god jakke og gode dekk. En beskyttende forskjerm sparer deg også for mye søle i fjeset. Å slippe og justere en bakdemper er kanskje også digg å slippe i kulda?
En liten og effektiv forskjerm kan gjøre høstsykling på vått føre vesentlig mer behagelig og tryggere. En god skjerm sparer deg for gjørme i øynene og gjør at brillene dine holder seg klare lengre. RRPs Proguard er lett å montere på alt av dempergafler. Den har plass til store dekk, samtidig som den sitter tett mot dekk-knastene.
Ull har supre temperaturregulerende egenskaper alene. Kombinert med en vindtett membran over brystpartiet blir denne trøye-jakka fra Sweet et godt valg på krispe høstdager. Glidelås i front gjør det ekstra enkelt å slippe inn en sommer, eller holde vinteren på avstand. Kommer i både såkalt koral-farge og lyseblå. Ulla skal ha blitt klippet av blide og fornøyde sauer.
Giros vanntette jakke har forsterkninger nederst på ermene og en membran som skal tåle en vannsøyle på 15 000 mm. Jakka har vanntett glidelås og lufteluker på ryggsiden. Blir regnskuren voldsom har jakka en justerbar hette som passer over hjelmen.
Sam Hill er ikke bare en av verdens dyktigste og mest populære utfor- og endurosyklister, han er også, for å si det litt flåsete, en Michelin-stjerne. Den australske enduro-stjerna har dominert de siste års Enduro World Series og vunnet sammenlagttittelen to ganger på rad. Hill er kjent for sin aggressive kjørestil og evne til å kjøre linjer gjennom svinger ingen andre klarer.
Sam Hill har de siste årene både brukt og vært med å utvikle dekk sammen med franske Michelin.
Gode endurodekk må gi supert grep, rulle passe lett samt ikke punkt-ere i tide og utide. Wild Enduro-dekkene skal oppfylle disse kravene. Fordekket har ekstra myk Magi-X-gummi og 60tpi i sideveggene. Bakdekket har en hardere Gum-X3D-blanding og stivere sidevegg med 33 tpi.
Hardtailens død har blitt spådd i mer enn et tiår. Likevel fortsetter sykkelprodusentene å utvikle nye modeller. Det er åpenbart fortsatt et marked der ute for terrengsykler med færre bevegelige deler og mer direkte overføring av innspill fra underlaget. Yeti har valgt å relansere sin ARC-hardtail i en moderne form. I stedet for å fokusere på rittvennlighet, lav vekt og full fart i motbakkene, har Yeti gitt ARC en gjenfødelse som stisykkel.
Nye ARC er tilpasset bruk av gaffel med 130 mm vandring. Den har stitilpasset geometri og en konstruksjon som gjør at den skal tåle juling. Hjulstørrelsen er selvfølgelig 29 tommer og det er plass til store 2,6-tommers dekk. En hardtail kan også være digg å ty til på høsten. Den er lettere å holde ren og krever noe mindre vedlikehold enn en fulldemper.
Yeti ARC hardtail
Yeti ARC hardtail
Ca 20 000 kroner for rammesett
Fra ca 36 000 kroner for komplett sykkel
Anton Sykkeldelisk
Allerede abonnent?
Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin
*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.
Er du under 28 år?
Da får du halv pris på Fri Flyt.
Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.
Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.