/ Sykler

Er dette den perfekte Birkensykkelen?

Fortsatt er det en halvdempet terrengsykkel som gjelder på de store norske grusrittene. Men hadde det gått fortere på en nymotens «gravel bike»?

Sist oppdatert: 24. august 2022 kl 08.00
LAVERE MOTSTAND: Med bukkestyre sitter du mer aerodynamisk og med mer tyngde over forhjulet. Dette gir høy fart, uten at det går utover svinggrepet på grusen. Terrengsykkels markedsansvarlig Knut Harald Smette ligger side om side med testansvarlig Øyvind Aas.
LAVERE MOTSTAND: Med bukkestyre sitter du mer aerodynamisk og med mer tyngde over forhjulet. Dette gir høy fart, uten at det går utover svinggrepet på grusen. Terrengsykkels markedsansvarlig Knut Harald Smette ligger side om side med testansvarlig Øyvind Aas.

Gravelsykler har nemlig blitt så populære at blant annet Birken har åpnet for at du kan sykle med bukkestyre.

Men går det raskere? Vi er ute for å teste nettopp det.

Allerede abonnent?  

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen