– Tre ganger dyrere

Angrep på fraktskip i Midtøsten gir forsinkelser og økte utgifter for sykkelleverandør.

Sist oppdatert 4. januar 2024 kl 16.13
skipsfrakt sykkel forsinkelser
SYKKEL PÅ BÅT: Majoriteten av alle sykler som produseres i verden starter livet med en reise på containerskip. Nå fører en anspent situasjon i Rødehavet til forsinkelser. Foto: Bahnfrend/Wikimedia Commons.

De siste ukene har sikkerhetssituasjonen i Midtøsten vært anspent.

I Rødehavet har flere fraktskip blitt angrepet, noe som har ført til tidvis stans og redusert ferdsel. Rødehavet er inngangen til den kritiske Suez-kanalen for båtfrakt. De fleste vil huske at det var her skipet Ever Given satte seg fast på tvers. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
Betal smartere med Klarna.

Abonnementene fornyes automatisk og kan sies opp når som helst, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse
Relaterte artikler
annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Kristoffer Kippernes

Kommersiell leder: Alexander Hagen