Pumptrack i Jørpeland

Med mange transfers og linjevalg, samt en 210 graders dosering er den kompakte pumptracken på Jørpeland både progressiv og utviklende.

Sist oppdatert: 30. mai 2020 kl 07.00
pumptrack jørpeland rekkje stiutvikling
ASFALTERT: Pumptracken i Jørpeland er dekket med asfalt. Foto: Rekkje Stiutvikling
Lesetid: 1 minutter

Den 450 kvadratmeter store asfalterte pumptracken er designet av Rekkje Stiutvikling AS og bygget slik at den skal være morsom både for de ferskeste og yngste, samtidig som den har alternative linjer og utfordringer for de drevne.

– Selv om pumptracken er relativt liten, er den veldig utviklingsrettet. Den har to hovedlinjer, men byr også på mange muligheter for å kombinere linjene, gappe mellom linjene og den kan sykles i motsatt retning for å gjøre den mer teknisk. Det er egentlig bare fantasien som setter noen begrensninger her, sier Aleksander Amdal i organisasjonen Stisykling Ryfylke og en av ildsjelene bak den nye pumptracken.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen