Spanske GasGas har allerede sluppet sine ECC-modeller med den nye SRAM Powertrain-motoren, og nå kommer Transition med sin Powertrain-sykkel.
Repeater er ikke en ny sykkel, men har til nå vært utstyrt med Shimanos EP8-motor.
Nå får Repeater den ganske så ferske Powertrain-motoren fra SRAM.
Repeater er i den grovere enden av skalaen elektriske stisykler, med hele 170 millimeter vandring foran og bak.
Den plasserer seg dermed i samme landskap som f.eks Specialized Kenevo SL (som riktignok er en lettvektsvariant) og Canyons endurobeist Strive:On CFR (som vi har testet).
Den er også i likhet med GasGas-sykkelen med samme motor myntet på dem som vil sykle grove stier, og kanskje sykle enduro-ritt i elsykkelklassene.
SRAM på alle kanter
Powertrain-motor fra SRAM betyr også integrering av SRAM-komponenter, og den trådløse Transmission-teknologien.
AXS Transmission er en videreutvikling av den trådløse AXS-teknologien SRAM nå har hatt i flere år både på landeveissykler og terrengsykler. Vi har testet en trådløse XX-gruppen - og har en GX-variant av samme gruppe på vei inn på test.
De to utstyrsvariantene kommer med henholdsvis XO og XX-grupper, og Code-bremser - alt fra SRAM - og dempere fra SRAM-eide RockShox foran og bak.
Så mye koster det
Transition-importøren BC Sport melder om at de første Repeater-elsyklene med den nye motoren kommer i desember - og at modellene vil ha følgende priser:
134 999 kroner for GX AXS
152 999 kroner XO AXS