Test av Specialized Turbo Levo SL

Specializeds nye elsykkel har ekstremt lett motor og et lite batteri. Den byr likevel på kraftig hjelp og lang rekkevidde. Er Specialized Turbo Levo SL begynnelsen på slutten for den manuelle stisykkelen?

Sist oppdatert: 9. februar 2022 kl 08.58
Test av specialized turbo levo sl elsykkel elektrisk stisykkel
STISYKKELDØDAREN: Specialized Turbo Levo SL har en effektiv motor samtidig som den er lett. Er dette den nye stisykkelstandarden? Foto: Ettien Schoeman/Specialized
Specialized Turbo Levo SL

Pris: 136 999 kroner

Vekt: 17,3 kilo

Nett: specialized.com

Hjulstørrelse: 29

Vandring f/b: 150/150

Specializeds nye lette elsykkel, Turbo Levo SL har helt ny motor og en egen karbonramme med dempervandring og geometri tilsvarende Specializeds klassiske stisykkel Stumpjumper. 

Specialized har hele tiden valgt å gå egne veier når det kommer til elsyklene sine. Deres testvinnende Levo har en unik motor utviklet i samarbeid med tyske Brose.

Allerede abonnent?  

OrdinærUnder 28 år
Digital tilgang
79 kr/md i 12 md*
139 kr/md - ingen bindingstid
Med magasin
99 kr/md i 12 md*
+ 5 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden.

Alle abonnement fornyes automatisk. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen