Spydspissen av moderne elsykkel-teknologi

Nye Specialized Turbo Levo SL er her - har Specialized tatt for store sjanser når de har revitalisert en moderne klassiker?

Sist oppdatert: 7. juni 2023 kl 07.48
specialized turbo levo sl test i skogen
STIRAKETT: Risikoen ved å forbedre en klassiker kan være stor. Hvordan går det når Specialized skal gi Turbo Levo SL en overhaling? Foto: Jørgen Braastad / VG.
Specialized Turbo Levo SL Comp Carbon 2023
  • Pris: 86 000 kroner

  • Vekt: 18,4 kilo (uten pedaler, veid av oss)

  • Størrelse testet: S4

  • Størrelse tester: 178 cm/75kg

  • Hjulstørrelse: 29

  • Vandringsmengde f/b: 160/150 mm

Da elsykler for sti kom på markedet, var de fleste som prøvde enige om at det var morsomt, spesielt i motbakkene. Nedover var det en del av oss som syntes vekta på 20 kilo pluss la en demper på moroa. 

Den første Specialized Turbo Levo SL, med vekt ned mot en vanlig stisykkel, ble derfor tatt imot med begeistring. Har Specialized tatt en for stor risiko ved å prøve å endre en trendsetter?  

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen