/ Sykler

Nico Laus vinnersykkel

Den doble Trans Provence-vinneren Nico Lau har et pragmatisk forhold til utstyr, men han er nøye med et ting funker. Her er hans oppsett for årets Trans Provence.

Sist oppdatert: 4. november 2013 kl 00.00
SELVGJORT: Nico Lau mekker på sykkelen sin selv. Sykkelen bærer også preg av en lang og tøff endurosesong. Han sykler på en Cube Stereo 650B med 160 mm vandring og karbonramme. Ingen fancy greier, bare ren funksjon hele veien.
SELVGJORT: Nico Lau mekker på sykkelen sin selv. Sykkelen bærer også preg av en lang og tøff endurosesong. Han sykler på en Cube Stereo 650B med 160 mm vandring og karbonramme. Ingen fancy greier, bare ren funksjon hele veien.
Lesetid: 2 minutter

Nico Lau er oppvoskt i fjellet med en far som er fjellguide. Tidlig oppdaget han terrengsykkelsporten, men han var innom både utforsykling og rundbane før han oppdaget at det var enduro han ville drive med.

– Jeg synes utforsykling blir for mye bilkjøring og jeg synes det å sykle rundbane gav meg for få naturopplevelser. Enduro gjør at jeg kan sykle lange turer i fjellet og fp maks utbytte av det. I en konkurransehelg får jeg syklet mye mer som endurosyklist enn som en utforsyklist, der man kanskje bare sykler en 5-6 run i løpet av en helg, forteller Nico Lau oss i en lang stigning opp mot den tredje fartsetappen på Trans Provence dag 5. 

Allerede abonnent?  

OrdinærUnder 28 år
Digital tilgang
79 kr/md i 12 md*
139 kr/md - ingen bindingstid
Med magasin
99 kr/md i 12 md*
+ 5 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden.

Alle abonnement fornyes automatisk. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen