– Det er foreløpig bare en kort seksjon som er åpnet, men den gir et godt bilde av hva slags elementer denne stien vil by på, og vi fikk gode tilbakemeldinger fra de som har syklet den så langt, sier Olve Norderhaug, som er prosjektleder for Trysil Bike Arena.
Se også:
Vår komplette guide til stisykling i Trysil
De naturlige stiene i Trysil
Fem seksjoner med unik karakter
Rolling Stone anlegges i tilknytning til Fjellekspressen, og er første heisbaserte sti siden Magic Moose. Stien bygges i seksjoner, og fram til den er ferdigstilt kan de ulike seksjonene sykles som avstikkere fra Magic Moose. Når hele Rolling Stone er ferdig, vil den være over seks kilometer lang, og hele stien vil ha rød gradering.
Hver at seksjonene vil ha sin unike karakter. Noen deler vil ha en del teknisk og knotete terreng, andre vil være fartsorienterte og noen blir flytsegmenter med hopp og dropp. Men alle seksjonene av stien vil være av rød gradering. Totalt vil denne stien da være seks kilometer lang når alle seksjonene er åpne.
Les også:
Bygger ny heisbasert sti i Trysil
Trysil dobler sykkelsatsingen
Saken fortsetter under

Hele Rolling Stone vil være av rød gradering og setter større krav til syklistene enn Magic Moose, den første heisbaserte stien i Trysil. Foto: Olve Norderhaug
Stibyggerne i Trysil skal fortsette arbeidet med ulike prosjekter i Trysil Bike Arena helt fram til sesongavslutningen Bike Out første helga i oktober. Det er lagt opp til flere stier i Fageråsen på nordsiden av fjellet, i Gullia og GT Bike Park, så vel som de resterende seksjonene av Rolling Stone, men vær og forhold vil avgjøre hvilke prosjekter stibyggerne skal prioritere i høst, forklarer Norderhaug.
Se Brage i Gullia: – Det må ikke være bratt og grovt for å være gøy
Interessert i stisykling? Nyheter, reisereportasjer, stier, grundige tester og turinspirasjon finner du her
Som abonnent på et av Fri Flyts magasiner får digital tilgang på alle plussartikler. Se for eksempel