Granåsen-Elgseterhytta-Rønningen-Granåsen

Granåsen

Sist oppdatert 19. august 2010 kl 00.00

• Kommune: Trondheim - Bymarka

Starter fra nederste parkeringsplass ved Hoppanlegget i Granåsen.

Ender på samme plass som man starter. Gode parkeringsmuligheter.

Lettkjørte skogsveier og stier. Noen partier med våt myr mellom Marka og Rønningen.

Fra Granåsen opp til Vådan gjennom Vådan Hestesportsenter og vei derfra til Vådanveien.Ta til høyre i første kryss ved vådanveien og følg denne et par hundre meter til du kommer til en ballplass på venstre side og ta opp veien til venstre. Denne veien følges til den går over til sti. Følg denne helt opp til bilveien hvor du har klar utsikt til Gråkallen fra.Ta til venstre mot Gråkallen og følg denne veien til du kommer til Fjellseterveien og ta denne opp til den store parkeringsplassen oppe i "svingen" der. På parkeringsplassen er starten på skogsveien og følg denne inn til Elgseterhytta.Vel fremme der så skal man bare snu og ta veien ned samme vei som du kom opp, men nå skal du ta første avkjøringen til høyre på skogsveien ned til Lian. Følger du denne helt til enden kommer du til Grønlia, men siden du skal til Granåsen igjen så må du ta til venstre rett i bunnen av en bratt bakke, noen hundre meter før Grønlia. Følg den stien til neste skogsvei og følg denne til du kommer til Skjelbreia. Til høyre ved "storfurua" og et par hundre meter rett frem før du tar til venstre ned en sti som ender på Rønningen Gård.Derfra følger du skogsveien frem til "bommen" og ta til venstre, følg asfaltveien over til Granåsen.Husk å vis hensyn til turgåere. Man kommer langt med et smil :)

Noen uoversiktlige partier hvor man lett kan møte andre turfolk, joggere og syklister. Vis Hensyn !!