Bruker helikopter for å bygge sti i Hallingdal

Uvanlig store prosjekter fordrer uvanlige løsninger, i Nesbyen har stibyggerne tatt til luftverktøy for å bygge stien Hallingspranget. Les her for å finne ut hvorfor.

Sist oppdatert 10. juli 2021 kl 13.00
nesbyen stisykling hallingspranget
SPEKTAKULÆRT: Helikopter er ikke vanlig redskap for stibygging, men i Nesbyen brukes det for å fly inn masser til byggingen av stien Hallingspranget. Foto: Snorre Veggan

Stibyggerne i Hallingdal jobber på spreng om dagen. 

Stien som skal hete Hallingspranget vil være den lengste av sitt slag når den etter planen skal stå ferdig høsten 2021. Stien strekker seg over et stort geografisk område, fra toppen av alpinsenteret på Nesbyen og helt ned til sentrum.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
Betal smartere med Klarna.

Abonnementene fornyes automatisk og kan sies opp når som helst, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse
Relaterte artikler
annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Kristoffer Kippernes

Kommersiell leder: Alexander Hagen