Specialized Levo SL - nå kommer barneversjonen

Specialized har tatt den råeste elsykkelteknologien sin og puttet i en barnesykkel - det har resultert i en ganske rå variant. Og prisen? Den er ikke lav.

Sist oppdatert: 13. juni 2023 kl 19.21
ELSYKKEL TIL KIDDEN? Specialized kommer nå med Levo SL elsykkel for barn. Foto: Specialized
ELSYKKEL TIL KIDDEN? Specialized kommer nå med Levo SL elsykkel for barn. Foto: Specialized
Lesetid: 2 minutter

Hvor mye ville du vært villig til å betale for en barnesykkel?

Hvis svaret er ganske mye, så slipper Specialized nå en barnesykkel med motor - Levo SL Kids.

Uten å begi oss inn på debatten om det er tullete med elsykler for barn eller ei - så er den unektelig interessant.

Og hva må du så ut med for å kunne gi arvingen litt ekstra watt på turen?

44 000 kroner.

specialized levo sl kids
LETTVEKTER: Specializeds nyeste tilbud til barn som vil sykle? En terrengsykkel med motor. Foto: Specialized.

PSST! Vi har testet seks helt nye elsykler for stisykling! (+)

Griselett

Levo SL Kids er basert på samme motor som de andre SL-elsyklene fra Specialized, som for eksempel Turbo Levo SL Comp, som vi nettopp har testet.

Konseptet med SL-motorene er å dra ned vekten på betraktelig, og denne sykkelen er oppgitt å veie 16,6 kilo.

Det betyr at barnet vil få mer enn nok assistanse - du vil finne det samme 320 watt-timers batteriet i sykkelen, og Turbo SL 1.2-motoren som i sykkelen for voksne.

Du vil følgelig også kunne justere motoren med Specialized-appen på telefonen, og du får også en kjekk tyverilås - selv om dette neppe bør være sykkelen som blir satt igjen uten tilsyn, det være seg hjemme eller på skolen.

Skal passe flere

Sykkelen kommer bare i én størrelse, men den skal til gjengjeld passe barn med kroppshøyde helt fra 122-152 centimeter.

Det er 24-tommer hjul på sykkelen, og den kommer utstyrt med flere komponenter man vil kunne finne også på sykler for voksne; en RockShox Reba dempegaffel med 100 millimeter vandring, SRAM Level T-bremser, SRAM NX 11-delt drivverk, og senkepinne til de mer tekniske utforkjøringene.

Publisert 12. juni 2023 kl 14.37
Sist oppdatert 13. juni 2023 kl 19.21
annonse
Relaterte artikler
annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Kristoffer Kippernes

Kommersiell leder: Alexander Hagen