Slik bruker du walk-assist på Shimano EP8 elsykkelmotor

I bratte motbakker kan det være nyttig å bruke walk-assist hvis elsykkelen blir tung å dytte. Her viser vi deg hvordan du bruker walk-assist på Shimanos elsykkelmotor EP8.

Sist oppdatert 21. juni 2021 kl 05.00
walk assist shimano ep8 elsykkel motor
DYTTEHJELP: Blir elsykkelen for tung å bære eller dytte opp en bratt bakke? Da kan muligens Walk-assist være løsningen på Shimanos elsykkelmotor EP8. Foto: Kristoffer H. Kippernes.

De aller fleste elsykler på markedet har en form for gå-assistanse, eller walk-assist som det også kalles. 

Dette er en modus du kan bruke på elsykkelmotoren for å hjelpe til når du skal dytte elsykkelen opp bakker.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
Betal smartere med Klarna.

Abonnementene fornyes automatisk og kan sies opp når som helst, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse
Relaterte artikler
annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Kristoffer Kippernes

Kommersiell leder: Alexander Hagen