Giant har tilpasset Yamahas motor til sine sti-elsykler. Yamaha er en av gigantene når det kommer til elsykler og var blant de første på banen med reale elmotorer til terrengsykler. Vi tester Giant/Yamaha Syncdrive Pro.
JAPANSK 2: Yamaha har lang erfaring med motorsykler, både med fossil- og elmotor.
Yamaha Syncdrive Pro/Giant
Yamaha Syncdrive Pro/Giant
Maks dreiemoment: 80 Nm
Batteristørrelse: 500 Wh integrert i rammen
Nivåer: 5+off - synlig som prikker på bryteren - Eco, Basic, Active, Sport og Power
Vekt: Ikke oppgitt
Yamaha Syncdrive Pro-motoren på Giant E-Trance +Pro er mindre enn Bosch og kan lettere integreres i sykkelramma. Motoren på Giant Trance E+ er oppgitt til å gi hele 80 Nm med moment.
Den nette og brukvervennlige bryteren på styret lar deg enkelt veksle mellom alle motorens fem nivåer for assistanse, i tillegg til at du kan se hvor mye batteri du har igjen, samt hvilket modus du faktisk er i. Informasjonen kommer i form av hvite LED-lys og er litt vanskelig å lese i fart, men samtidig ikke i veien, eller forstyrrende under sykling.
Pluss og minus-knappene er tydelig definert og har markerte gummiriller for god følelse også med hansker.
FINE KNAPPER: Gummikonsollen på Giant E-Trance er enkel i bruk, også med vinterhansker.
Giant/Yamaha Syncdrive Pro gir masse kraft helt fra første bevegelse i pedalene og kan virke litt i overkant het på grøten etter å komme i gang. Hvis du sitter og hviler med et bein på pedalen vil du kjenne en merkbar rykking i pedalene ved ujevne mellomrom.
Under vanlig stisykling holder det lenge med nivå to eller tre av de fem for god fremdrift og solid kraft i motbakkene. Motoren trives godt med høy tråkkfrekvens. Og kan også brukes med dobbelkrank.
I maks kraft føles det som om du ikke trenger å legge ned noe kraft i det hele tatt for at elsykkelen skal skyte fart opp både bratte og krevende bakker.
Giant/Yamaha Syncdrive Pro drar også litt forbi der du slutter å trå, noe som hjelper opp tekniske kanter, men som også kan dra deg litt ut av linja i krevende terreng.
Bortsett fra den litt hissige akselerasjonen ga Giant/Yamaha Syncdrive Pro den jevneste følelsen i testen. Også Giant har en egen mobilapp der du kan spesialtilpasse motorens nivåer.
Allerede abonnent?
Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin
*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.
Er du under 28 år?
Da får du halv pris på Fri Flyt.
Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.
Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.
Dette liker vi
Mye kraft
Mange motornivåer
Enkel og funksjonell bryter
Kraft med en gang hjelper i bakkestart
Integrert batteri som lar seg ta av for lading
Kan kobles til app for spesialtilpassing av drahjelp