Spørreundersøkelsen til IMBA, som NOTS er en del av, skal gi svar på hva stisyklistene er opptatt av og hvor og hvordan organisasjonens ressurser best brukes. Foto: Kristoffer Kippernes
- 08/08/17
NOTS trenger svar
av: Ingeborg Scheve
08.08.17 15.47
NOTS ber stisyklistene sette av 10 minutter til en spørreundersøkelse som skal kartlegge hva stisyklistene er opptatt av.

IMBA Europe, den internasjonale terrengsykkelorganisasjonen som NOTS er en del av, gjennomfører for tida en spørreundersøkelse for å kartlegge hva stisyklistene er opptatt av og hvor stisykling står.

Spørreundersøkelsen dekker en rekke områder som er relevant for terrengorganisasjonenes prioriteringer og arbeid. Leder i NOTS, Stian Bergeland, håper mange tar seg tida til å svare.

Les også: Vi må gjøre det enklere for folk å forstå relevansen til NOTS 

Viktig at nordmenn svarer
– Sist IMBA gjennomførte spørreundersøkelsen var det få respondenter fra Norge, og NOTS håper de får flere svar nå. Disse vil gi oss viktige innspill til hva NOTS skal fokusere på framover, men da er det også viktig at som mulig fra Norge tar seg tida til å svare, sier Bergeland.

– Vi i NOTS har indikasjoner på at medlemmene mener vi gjør en riktig jobb, men her får de si direkte hva de vil NOTS skal gjøre og være, forklarer Bergeland.

Undersøkelsen har til hensikt å kartlegge flere sider av stisykling:

  • syklistenes bruk av stier og deres preferanser rundt tilrettelegging og utvikling
  • syklistenes interesse for merking og rangering av stier på teknisk vanskelighetsgrad
  • syklistenes holdninger til nasjonalparker og verneområder
  • syklistenes holdninger og meninger om bærekraftig utvikling og vedlikehold
  • syklistenes erfaringer med informasjon om og praktisering av stivett og etikette, og eventuelle konflikter med andre brukergrupper

Spørreundersøkelsen tar rundt 10 minutter å besvare og ligger ute til slutten av august.
Link til undersøkelsen: https://survey.enalyzer.com/?pid=receb8hu

Undersøkelsen gjennomføres for andre gang, forrige gang var i 2015. Svarene skal gi IMBA og NOTS innspill til hvilke ting som opptar syklistene, hva de liker og hvilke utfordringer de møter, og dermed gi organisasjonene bedre grunnlag for hva de skal fokusere på og hvordan de bør prioritere ressursene.

Les også: Håper å unngå stengte stier 

NOTS vil bruke svarene fra undersøkelsen på lokallagssamlingen i midten av september, der NOTS skal diskutere prioriteringer og fokusområder for tida framover.

Les også: Sykling sliter ikke mer på naturen enn andre aktiviteter 

BESTILL ABONNEMENT: Det beste TERRENGSYKKEL-innholdet hjem i postkassen. 


ANNONSEINNHOLD
I fjor fikk jeg fart på stisyklingen igjen, for fullt. Jeg har syklet 3-4 ganger pr uke stort...
USYNLIG: Knebeskyttere bør gjøre minst mulig ut av seg, men beskytte deg ved behov. Foto: Ale DiLullo
På lange og varme stisykkelturer ønsker du lette knebeskyttere som redder knærne dine i fall....
ANNONSEINNHOLD
Med disse tipsene holder du både bilen og sykkelen skadefri
USYNLIG: Knebeskyttere bør gjøre minst mulig ut av seg, men beskytte deg ved behov. Foto: Ale DiLullo
På lange og varme stisykkelturer ønsker du lette knebeskyttere som redder knærne dine i fall....
Opplevelser, høyfjell, flyt og utfordringer er hovedingrediensene når løypa til Offroad Valdres stikkes. Foto: Arrangøren
Enda mer flyt og flere helt nye partier både i Helvegs på 154km og Halvvegs på 84km.
La Thuile er kjent for svært lange, svært bratte og svært tekniske etapper. Foto: Enduro World Series
I Enduro World Series La Thuile er etappene lange og bratte. Dette venter til helga.
Moratråkket skal tilby mer for alle - både de som vil a mer sti og de som vil ha mer kos. Foto: Per Roger Bekken
- 17/07/18
– Det er viktig at vi ikke avlyser alle rittene
Isak Leivsson leverte like bra på dagens verdenscupritt i Andorra som på sesongbeste i Leogang i juni. Foto: Niclas Stensrud Andersen
- 14/07/18
Nullstilte og leverte