/ Sykler

Sniktitt på OL-sykkelen

Se bildene av Gunn-Ritas 29er prototype.

Sist oppdatert: 11. mai 2016 kl 09.14
PROTOTYPE: Gunn-Rita Dahle Flesjå har vært aktivt med i utviklingen av Meridas nye rittsykkel. ALLE FOTO: Henrik Mühlbradt
PROTOTYPE: Gunn-Rita Dahle Flesjå har vært aktivt med i utviklingen av Meridas nye rittsykkel. ALLE FOTO: Henrik Mühlbradt
Lesetid: 2 minutter

Til tross for at Gunn-Rita Dahle Flesjå har trent mye på rittfulldemperen sin i vinter, har hun bestemt seg for å sykle på halvdemper i OL i Rio. -Kroppen får mer juling på en hardtail, men jeg sykler fortere på den likevel, sier hun og forklarer at hennes gode teknikk og sykkelens lave vekt er årsaken.

Sykkelen vi har studert er en prototype og lanseres ikke før om to uker. Det lille vi vet er at sykkelen er lettere og har slakkere styrevinkel enn dagens Merida Big Nine-modell. Den nye sykkelen skal også ha blitt testet i vindtunnel, derav den uvante formen på overrøret.

Allerede abonnent?  

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen