Er dette verdens lengste heve/-senkepinne til terrengsykler?

BikeYoke har oppdatert den populære senkepinnen Revive, og nå får du den med hele 213 millimeter vandring

Sist oppdatert 31. august 2020 kl 09.09
bikeyoke revive
EKSTRA LANG: Den nye versjonen av Revive fra BikeYoke har ekstra lang vandring. Foto: BikeYoke

Senkepinner, eller dropperposts på slang, har revolusjonert terrengsykling. 

Der man før kanskje valgte å stoppe før en utforkjøring for å sette ned setet, hadde man plutselig denne funksjonen tilgjengelig ved et trykk på en bryter på styret. 

Når senkepinnene først kom, hadde de som regel rundt 125 millimeter vandring, som vil si hvor langt ned pinnen kunne gå fra topposisjon. 

Med årene har dette utviklet seg, og vi har sett stadig lenger vandring på disse senkepinnene. 

Moderne enduro- og stisykler kommer gjerne med senkepinner med rundt 150-170 millimeter vandring. 

BikeYoke lanserte for noen år siden pinnen som heter Revive, som nå kommer i en 2.0-versjon. 

bikeyoke revive
KLEMMA: Den nye setepinnen får også en oppdatert seteklemme. Foto: BikeYoke

Det mest oppsiktsvekkende ved den, er at den har hele 213 millimeter vandring. 

Mye vandring på en slik pinne kan ha flere fordeler, først og fremst ved at man får setet så lavt som mulig. Selv med 150 millimeter vandring på en slik pinne er det ikke sikkert man får setet så lavt som ønskelig, BikeYoke gjør det målet litt mer oppnåelig med denne pinnen. 

2.0-versjonen av Revive får også en ny seteklemme, som nå er maskinert ut av samme del som det øvre røret, hvor den tidligere var festet til røret i toppen. 

Den nye pinnen har følgende oppgitte vekter:

Standard / Titan

  • 610g / 600g  @ 213/30.9

  • 639g / 629g  @ 213/31.6 

Prisen er oppgitt til å være rundt 350 EURO på produsentens egne nettsider

Publisert 31. august 2020 kl 09.09
Sist oppdatert 31. august 2020 kl 09.09
annonse
Relaterte artikler
annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Kristoffer Kippernes

Kommersiell leder: Alexander Hagen