Internasjonal pris til Trysil for stisykling

Bike Solutions og Trysil Bike Arena premieres for innovasjon og utvikling med internasjonal pris fra Cluster Montagne Awards for sitt stisykkelprosjekt.

Sist oppdatert: 22. april 2016 kl 17.21
Trysil Bike Arena vant internasjonal pris for innovasjon og utvikling, som ble delt ut under en stor messe i Frankrike forrige uke. Foto: Svenn Fjeldheim
Trysil Bike Arena vant internasjonal pris for innovasjon og utvikling, som ble delt ut under en stor messe i Frankrike forrige uke. Foto: Svenn Fjeldheim
Lesetid: 3 minutter

Les også: Her finner du alle sakene vi har skrevet om stisykling i Trysil

Utmerkelsen deles ut annethvert år og hedrer selskaper for innovasjon og utvikling av fjelldestinasjoner og skiområder, forteller Gudrun Sanaker Lohne, som er daglig leder i Destinasjon Trysil og sykkelutviklingsprosjektet i Trysil.

Det er Bike Solutions og Trysil Bike Arena som har fått den internasjonale prisen, og Yannick Menneron, leder av Bike Solutions, mottok prisen under messen Cluster Montagne i forrige uke.

Slik gikk det da Terrengsykkel testet Trysil Bike Arena på hjul: Tivoli Trysil 

Saken fortsetter under

Yannick Menneron leder av Bike Solutions innovasjonspris på Cluster Montagne 2016 - Foto Destinasjon Trysil 1400x924
Yannick Menneron, leder av Bike Solutions, mottok prisen under messen Cluster Montagne i forrige uke. Foto: Destinasjon Trysil

Yannick Menneron, leder av Bike Solutions, mottok prisen under messen Cluster Montagne i forrige uke. Foto: Destinasjon Trysil

Henger høyt
Messen er den nest største av sitt slag i Europa, og samler over 300 fjelldestinasjoner i Grenoble, sier Lohne. I tillegg til Menneron, som mottok prisen, var prosjektleder for idrettsopplevelser i Destinasjon Trysil, Anders Wassgren, også tilstede på messen og fortalte forsamlingen om Trysil utvikling og erfaringer med Trysil Bike Arena. Destinasjon Trysil er stolte over å motta den internasjonale prisen.

– Det er utrolig artig at stisykkelprosjektet vårt legges merke til internasjonalt. Dette er et stort samarbeidsprosjekt, så i dag kan vi alle i Trysil takke hverandre for god innsats og vilje til å bidra til realisering, sier Lohne, og legger til at utmerkelsen henger høyt.

– Vi konkurrerte med flere andre store internasjonale prosjekter. Det viser at prosjektet vårt blir lagt merke til, og i tillegg at vi jobber sammen med designere i verdenstoppen, sier Lohne.

Saken fortsetter under

Gullia 2015 Foto Hans Martin Nysæter - Destinasjon Trysil 1400x924
Trysil Bike Arena skal være et tilbud til både de erfarne og de ferske. Foto: Hans Martin Nysæter

Trysil Bike Arena skal være et tilbud til både de erfarne og de ferske. Foto: Hans Martin Nysæter

Flere stier på gang
Trysil Bike Arena er et prosjekt i flere etapper, og så snart tælen forsvinner, fortsetter byggingen og utviklingen av nye sykkelstier i Trysil.

– Sommeren som kommer blir spennende, både med tanke på videre utvikling av sykkelstiene og med tanke på hvor mange som vil besøke oss for å teste de ut. Vi har begynt å glede oss, sier Lohne.

Fortsatt i startfasen
I 2015 åpnet Trysil Bike Arena 13 km med nybygd sti i Gullia.

Les også: Åpning av Trysil Bike Arena 

Byggingen av en flytsti fra Fjellekspressen ned til Turistsenteret via Knettsetra startet høsten og vil ferdigstilles til sommeren. I tillegg videreutvikles Trysil Bike Arena med flere stier og god skilting av eksisterende stier.

Les også: Trysil satser på stier 

Utflukt er ett av de store årlige sykkelarrangementene i Trysil, og årets utgave går 23-26 juni.

Gullia Sept 2015 - Øyvind Aas 1400x924
Gullia med 13km sti var første delprosjekt i Trysil Bike Arena. Foto: Øyvind Aas

Gullia med 13km sti var første delprosjekt i Trysil Bike Arena. Foto: Svenn Fjeldheim 

Les også: Alt du trenger å vite om tursykling

Publisert 22. april 2016 kl 17.21
Sist oppdatert 22. april 2016 kl 17.21
annonse

Relaterte artikler

annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen