Ullevålseter - Lyn-hytta - Sognsvann

Start turen ved Ullevålseter

Sist oppdatert 8. juni 2021 kl 15.56

• Kommune: Oslo - Nordmarka

Ullevålseter burde være enkelt å finne fram til for de fleste

Nordenden av Sognsvann

Mye røtter og stein + en del fin skogbunn som gir mulighet for fart. En del tekniske partier som innebærer noe bæring (i hvertfall for meg som ikke er verdensmester i teknisk stisykling...)

Fra Ullevålseter tar man blåstien som er skiltet ned mot Lyn-hytta. Mye røtter å forsere på denne strekningen

Fra Lyn-hytta sykler man over plankebroen og videre inn på blåsti som er merket mot Lille Åklungen. I dette partiet er det mye stein og røtter. Når man kommer til nordenden av Lille Åklungen (passerer en steinrøys) så tar man til venstre og sykler langs vannet på østsiden. Når man nærmer seg sørenden av vannet så kommer man til et nytt stikryss. Ta til høyre her, så kommer man bort til demningen

Ta inn til venstre på ny sti rett før man krysser demningen (ikke blåmerket). Dette er en morsom sti som går under høyspentledningene. Her er det bare å gi gass! Akkurat når man kommer inn i skogen igjen så kommer man til et stikryss. Ta til venstre her og følg stien helt til du havner ut på grusveien i nordenden av Sognsvann

Turen er enkel å finne på kartet "Kikut" og kan slevsagt deles opp i etapper