Maggot Brain

Toppen av Bualie hyttefelt

Sist oppdatert 10. september 2009 kl 00.00

• Kommune: Gol - Golsfjellet

Parkering på Ørterstølen. Til venstre rett etter Ørterstølen på grusvei 100hmDen våkne leser vil raskt forstå at det finnes fler start/slutt muligheter her

Rundtur

Flyt, flyt, flytEn del stein, husk klissedekk med volum!!Stien starter litt boring, men blir bare bedre og bedre.partiet med hestetråkket er ikke no spes, men det er stort sett bare klatring så det gjør ikke så mye.NB!! Det er en del myr i området og mange fine stier ender opp i myra....greit å vite hvis fristelsen til å ta andre valg dukker opp.

Opp grusvei og gjennom tidligere nevntehyttefelt, stien begynner rett under ørterhøvda, skyv sykkel til topps(10 min). Drapå innover fra toppen, etter noen minutter kommer du til et hestetråkk/skiløype ta denne til høyre etter en km drar den opp til venstre og klatrer ca en km opp på flata(flein) igjen. Nå er du oppe i et stort kryss ta til venstre her, sånn at du får følelsen av å sykle tilbake igjen, stien dreier etterhvert høyre og du er i fin flyt på vei mot storefjelltoppen. Etter ca 2 til 3 km kommer du til et stidele, her holder du høyre opp mot ei grillbu og videre derfra opp til veslefjell. Fra toppen så skal du ned mot vest(retn hemsedal) halveis nede skal du til venstre i stidele og nedover på skiløype ut på flata, krysse en bekk og rett frem i stidele etter dette.Nå blir stien noe mer teknisk i ca 3 km. Ikke så lenge etter at det har begynt å gå nedover så kommer du til et stidele. Stien til høyre går til Syno, stien bort dit er dritfin og kan anbefales som en avstikker (4 km t/r).Hvis du ikke gidder der så skal du altså holde venstre og venstre igjen etter bare noen meter....du skal opp på langhøgda, etter ei kjapp kneik så er du oppe og her venter fet sti bort til gullknapp og ned til storefjellhotell.Vel nede på oversiden av hotellet tar du til venstre på grusvei sånn at du kommer opp til en svær lavvo forbi denne og gjennom grinda.Ikke ta første til høyre nå, dra heller hakket lengre inn og ta ryggen til høyre, så får du en fiiiin liten stisnutt før du er nede ved kamben hotell og videre ned til stor grusvei hvor du tar til venstre og kommer deg opp til bilen.