Men Lazer-hjelmen har større hull foran og flere hul bak.
I bruk føles den vesentlig luftigere enn Met-hjelmen.
Lazer Impala er også en god del lettere enn de andre hjelmene i testen. En del av denne vekten skyldes at vår testhjelm er versjonen uten MIPS. MIPS legger på noen titalls gram. Skyggen er lett å justere i høyden.
Den kan justeres høyt nok at goggles passer under den for klatrestrekninger. Skyggen har dessverre en tendens til å slippe litt, slik at den ikke helt holder seg så høyt oppe vi ønsker det. Skrufestene kan strammes, men de slakker seg igjen.
Bakhodestrammeren er ikke polstret og kan være litt skarp mot bakhodet. Den har rikelig med høydejustering, så det går greit å få plassert den der den er mest komfortabel.
Stroppekryssene er lette å justere for å få hjelmen til å sitte best mulig. De kan slippe litt hvis du drar litt i sykkelhjelmen under bruk, f.eks hvis du tar goggles av og på.
Vanlige sykkelbriller går klar av hjelmen over ørene, men ingen av hullene i hjelmen egner seg til å holde på brillene når du ikke vil ha dem foran øynene.
Også Lazer-hjelmen har skall på undersiden slik at den vil holde seg fin, selv om du legger den fra deg på bakken, eller i bagasjerommet på bilen.
Lazer Impala er en lett og ganske rimelig hjelm. Den sitter godt på hodet og har tynne, komfortable puter som styrer svetten unna øynene. Den beskytter godt ned i bakhodet.
Både med og uten MIPS gir den mye hjelm for pengene. MIPS-versjonen får 5 av 5 stjerner i testene til Virginia Tech.