Bø camping- Vihus- Myklestul- Oterholt

• Kommune:
  • Tidsbruk: 1-2 timer
  • Vanskelighetsgrad: 2. litt krevende

Følg skilting fra rundkjøringa i Bø mot Lifjell. Like før bakkene opp mot Lifjell begynner, ligger det en campingplass. Kjør 200 m forbi denne. Her ligger det en parkering på høyre hånd.

Oterholt. Herfra kan man sykle ned til Bø sentrum eller evt tilbake til bilen som står ved campingen

Asfalt, grus. Fin grusvei. Ingen gåing.

Fra parkeringsplassen sykler du opp mot Lifjell. Følg veien oppover og etter ca 5 km kommer du til en parkeringsplass på venstre hånd og en krusvei som går nedover.Kjør ned denne grusveien og fortsett på denne i ca 3,5 km. Her kommer du til et kryss. Hold til venstre. Etter bakken kommer du til et nytt kryss etter en bro. Ta til høyre her. Fortsett på denne veien i ca 5 km. Da er du ved Myklestul. Ca halvveis til Myklestul må du sykle gjennom to hyttefelt.Når du har ankommet Myklestul går veien nedover i herlige 6 km. Du ender nedfarten på en slette. Ta til venstre ut på veien og fortsett mot Bø.Etter 2,7 km tar du til venstre mot Vreim. Etter ca en mil kommer du til et kryss. Ta til høyre her. Følger du veien rett fra etter krysset kommer du til Bø sentrum. Tar du første til venstre og sykler i ca 2 km kommer du fram til starten av Lifjellbakkene og like ved bilen.

Det er fire grinder mellom på grusveien mellom starten av løypa og Myklstul. Den ene er plasser i bunnen av en bakke etter en skarp sving. Ca 2 km på grusveien.