Ja, vi er glad i motbakkene, men...

GREIA MED. Alle driver å snakker om nedkjøringen. Hva med oppkjøringen?

Sist oppdatert: 17. august 2018 kl 11.33
Lesetid: 1 minutter

Allerede i episode to av denne serien fikk vi lære at greia med landeveissykling faktisk er motbakker. Enhver landeveissyklist har et utall på samvittigheten og sannsynligvis enda fler på ønskelista. Det være seg alt fra den fantastiske Trollstigen på Vestlandet eller franske Alpe d´Huez fra Tour de France. Eller kanskje bare ny rekord opp Tryvann. 

Hvordan er det med terrengsyklisten? Reiser han og hun rundt for å oppsøke spenstige, syretunge bakker? Kanskje ikke helt på samme måte, men terrengsyklister mellom går det likevel prestisje i å klare vanskelige kruks og lange drag uten å sette ned foten eller gi etter for oksygenbehovet. For noen er dette til og med det artigste med terrengsykling. Selv om vi ikke klarer å navngi viden kjente motbakker slik som enhver landeveissyklist gjør med letthet. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse

Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Kommersiell leder: Alexander Hagen