– De skal utvide her i enden. Den veggen der skal bort, og det blir 50 kvadratmeter større, forteller Remi Lelievre fra Specialized Nordic. Selv med nye, flotte lokaler på plass, er det allerede planer for utvidelse. Butikken VeloCity på Lysaker er en konsept-butikk, og vil derfor stort sett bare føre Specialized-produkter.
– Det er mye S-works-logoer her, kommer det til å bli en butikk med bare sykler i høye prisklasser?
– På ingen måte, det blir hele spekteret, med barnesykler, hybrider, landeveissykler og terrengsykler. Alt i fra sykler til noen tusen kroner, helt opp til S-Works-nivå, sier Lelievre.
– Det er ambisiøst å lage en slik konseptbutikk?
– Det er fem år siden Specialized Europe tok over distribusjonen av merket i Norge, og det har vært et ønske fra oss helt fra begynnelsen å ha en slik butikk. Slike butikker står blir selve spydspissen av merket vårt, og er viktige for oss. Men vi vil ikke gjøre det for en hver pris. Tiden må være moden, man må ha en god lokasjon og så videre, og det føler vi at vi har her. Fra før har Specialized to slike butikker i Sverige, en i Danmark og en i Estland. Lelievre håper det kan bli flere.
– Jeg tror dette vil løfte Specialized, og støtte opp om merkevaren, så også andre Specialized-forhandlere tjener på det. Det ser vi fungerer godt i våre andre marked også.
– Eierne av butikken er personer med lang erfaring fra sykkel- og sportsbransjen. Personer som Lorentz Tanner, som tidligere jobbet hos Sørensen Sykler, og Pedro Matos, som jobbet på BAB, sørger for at vi har kompetanse på både verksted og salg. Vi er veldig glade for å ha en slik butikk på plass, og gleder oss til tiden fremover, sier Lelievre.