Nytt asfaltmagasin til trykk

Tom Boonen viser gamle takter, og klassikersesongen er halvveis. Snart følger Giro d’Italia, og der har Landevei foretatt et dypdykk. Tegn abonnement på Landevei i dag!

Sist oppdatert: 10. april 2012 kl 12.42
KOMMER SNART: Det endte i trykken rett før påske, og om ikke lenge er Landevei nummer 5 klart for salg. Foto: RCS Sport
KOMMER SNART: Det endte i trykken rett før påske, og om ikke lenge er Landevei nummer 5 klart for salg. Foto: RCS Sport
Lesetid: 4 minutter

Landevei er et entusiastmagasin, som ønsker å få leseren ut på sykkelsetet så mye som mulig. Inspirasjonskildene er utømmelige, og lite er så inspirerende som å se på proffene, for så å stikke ut selv for å sykle. Når det våres i Norge, har det vært snøfritt lenge i det meste av Italia. Allikevel er Giro d’Italia et vårlig ritt, der rytterne møter alt fra sommerlige middelhavstemperaturer, til snø i fjellene. Det er ingen hemmelighet at vi elsker Italia og dens lokale sykkelhistorie. Guiden til Giro d’Italia er i Landevei #5 den største vi har laget noensinne.

Samtidig som Giro d’Italia, vil det i Norge arrangeres Glava Tour, et nytt ritt, arrangert av de samme menneskene som sto bak Ringerike Grand Prix. Glava Tour har fått status 2.1, som betyr at nå kommer de aller største proffene til Norge for å konkurrere.

Vakkert rundt Gaustadtoppen

I artikkelserien Norges flotteste besøker vi hele landet, på jakt etter våre fineste sykkelsteder. Redaktør Øyvind Aas, tok sammen med sin kamerat Sveinung Bjørkøy turen til Tinnsjøen, og området rundt Gaustadtoppen. Runden består av rolige småveier med korte og lange bakker, og traséen er også en del av Norseman-løypa.

Skal du sykle langt, er det viktig å ha gode pedaler. I Landevei #5 har vi testet tre toppedaler, fra henholdsvis Shimano, Speedplay og Look. Alle tre er supre pedaler som kan ta deg helt til topps i Tour de France om du vil, men en av dem mener vi var et helt klart bedre kjøp enn de andre.

Gutten som har vaska seg

David Millar er et av de heteste navnene i sykkelsporten. Han er for ukjente, en frittalende skotte, som har operert på begge sider i syklingens etiske verden. Han har vært dopet til tennene, og oppnådd store resultater. Han har tatt et knallhardt oppgjør med fortiden, og er i dag en sterk motstander av doping. Men han er også forståelsesfull, rettferdig, rettskaffen og lynende intelligent. Han er også verdens største drittsekk, lageier i Garmin-Barracuda, periodedranker og forfatter. Fyrverkeriet av et bøllefrø tok seg god tid til å prate med Landevei, og David Millar er denne utgavens store portrett.

Omfattende test av sykler til 15000 kroner

Det er gode tider i Norge, og mange kjøper sykler til 50000 kroner uten å ha prøvd dem først. Hva er egentlig galt med en sykkel til 15000 kroner? Absolutt ingenting. Tvert i mot. Da vi hadde testet åtte sykler i prisklassen, var vi imponert over hvor bra disse syklene faktisk er. Og litt flaue, for våre egne syklers pris tatt i betraktning, vi burde egentlig sykle mye fortere for å forsvare moroa.

Fast stoff

Utover de voldsomme produksjonene, bladet er som vanlig fylt opp med vårt faste stoff. Du får smått med nyheter Siden sist, og Tore Haslemo presenterer som alltid Drops til både kropp og sykkel. Aksel Selmer presenterer både øl og Pensumlitteratur, mens denne utgaven av Sykkelen min er en kølsvart Canyon fra Trondheim. Bekymrer du deg for om du trener nok eller ikke? Ta det heller litt med ro. I spaltenTrening, kan du lese mer om lystbetont aktivitet. Du kommer i forbausende god form med et par enkle huskeregler, og beholder både motivasjon og sykkelglede.

 

Og som alltid, bladet er pakket inn i en eksklusiv atmosfære med flotte bilder og sjel. Bladet vil som alltid få deg ut på veien, for å oppleve lidenskapen, og lidelsen.

Rimelig abonnement

Om du ønsker å få Landevei tidligere enn alle andre, bør du tegne abonnement på bladet. Dette kan du gjøre i nettbutikken eksponert.no. Prisen er i tillegg veldig rimelig, for fire årlige utgaver betaler du bare 229 kroner, og for to år ikke mer enn 399 kroner.

Sjekk også ut bloggen vår, landevei.no. Bloggen blir oppdatert sporadisk, og om du ønsker å bidra med tekst eller bilder er du velkommen til å sende en mail til landevei()friflyt.no

Vi sees på asfalten!

Publisert 10. april 2012 kl 00.00
Sist oppdatert 10. april 2012 kl 12.42
 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen