- Vi sendte ut informasjon til kundene våre i går, og flere har allerede respondert positivt på at Lapierre kommer til Norge, forteller produktansvarlig Marius Gundersen hos Deler as.
- For å konsentrere oss fullt og helt om Lapierre, avslutter vi samarbeidet med Nishiki som vi har hatt i 10 år, og Principia som vi har hatt i 1 år. Men vi kommer til å ta oss av ettermarkedet på disse syklene fram til de eventuelt får nye importører, sier han videre.
Nishiki har vært et merke som primært har gått i Oslo-området og i Vestfold. Gundersen er optimist med hensyn til utbredelsen av sin nye merkevare.- Vi vil jo gjerne få et bedre fotfeste i flere av de store byene, og responsen så langt tyder på at vi skal få til det. Selger vi 2000 sykler i løpet av 5-6 år, er vi godt fornøyd. Til høsten kjører vi innsalg på alle modellene, og kommer til å lagerføre de mest populære.
Hvorfor kuttet dere ut Nishiki?- Vi ønsket oss et merke med fullt sortiment, og Nishiki hadde noen huller i produktspekteret sitt.
Hvordan fikk dere tak i importen på Lapierre?- Vi fikk kontakt via Mavic, og det har vært en ganske lang prosess. Jeg vet at det var andre interessenter i Norge, men vi trakk det lengste strået.
Har dere planer for sponsing av utøvere?- Ikke for øyeblikket.
Lapierre har røtter tilbake til Dijon i Frankrike, hvor produksjonen startet i 1946. For tiden produserer de 90 000 sykler årlig på tre franske fabrikker.
Lapierre er godt synlig i verdenstoppen, representert av blant andre en av tidenes beste utforsyklister, Niclas Vouilloz, og Pro Tour laget Francaise Des Jeux.
For mer informasjon, se www.lapierre-bikes.co.uk/lapierre/