Godt synlig - Luke 15 i Julekalenderen

Julekalenderen - Luke 15: Mavics Flash-jakke beskytter ikke bare mot regn og vind, den beskytter deg også mot mørket.

Sist oppdatert: 15. desember 2010 kl 08.50
REFLEKS:  Mavic Flash er klart inspirert av veiarbeider-jakker og refleksvester.
REFLEKS: Mavic Flash er klart inspirert av veiarbeider-jakker og refleksvester.
Lesetid: 2 minutter

Husk julekalenderkonkurransen vår som annonsert i luke 2. Fine premier fra Camelbak og Freeride World Tour. Premiene trekkes 2. juledag.

  • Mavic Flash

  • Pris: 1399 kroner

  • Størrelse testet: Large

  • Importør:

  • Deler AS

  • Nett:

  • Mavic.com

Mavic Flash er egentlig en regnjakke, men den ekstremt synlige oransje fargen og raus bruk av tjukke refleksbånd gjør også jakka til en stor varsellampe for bilister. Blir du ikke sett i denne jakka er bilisten enten blind eller for opptatt av den tekstmeldingen han skriver til å se noe som helst.

Flash er en tett regnjakke med gummiaktig stoff og heltapede sømmer. Passformen er ettersittende, men både ermene og kroppen er i god lengde så det ikke blir glipper. I ryggen er det lufting og et tynt nettingfor som sørger for luftsirkulasjon. Jakka er ikke konstruert for å puste nevneverdig, men holder helt tett i skikkelige regnskurer og når sørpa spruter fra bakken. Glidelåsen i front er ikke av den vanntette typen, men har en ekstra flapp på innsiden som sørger både for at det verken blåser eller renner vann inn gjennom glidlåsen. Jakka har en passe stor lomme på ryggen. Samt en høy og polstret krage som både luner godt og holder vannet over snippen.

Den ettersittende passformen gjør at det blir lite blafring, selv om det er ok plass til en ordendtlig langermet trøye under. Men har du mye i trøyelommen under jakka vil du sansynligvis føle at jakka strammer litt mot magen.

Hovedbruksområdet for denne jakka er helt klart å gjøre deg sykling i trafikken på mørke vintermorgener og kvelder. Men vi ser også klart muligheten for at denne jakka kan brukes som helikoptervarsling hvis du skulle havne i uløkka på fjellet eller i skogen.

Publisert 15. desember 2010 kl 00.00
Sist oppdatert 15. desember 2010 kl 08.50
 

Relaterte artikler

 

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Knut Andreas Lone, Sigurd Ekeli Grimsby

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen