Skorgedalen - Einangsetra

Parkeringsplass ved Rauma Alpinsenter i Skorgedalen

Sist oppdatert 28. mai 2019 kl 14.35
Langs elva i Skorgedalen går en flytsti av de sjeldne. Vil man ha mer utfordring, kan man ta turen oppom Einangsetra. / Stisykling i Norge.

• Kommune: Rauma

sDette er en fin intro til syklingen i Romsdal, og foregår ved selve ”inngangsdøra”, ved Skorgedalen like før du kommer til Isfjorden. Parkér bilen nede ved grustaket, og følg grusveien opp mot alpinsenteret og hyttegrenda i Skorgedalen. Herfra og ned kan du velge mellom to varianter:

Alpinsenteret – Skorgedalen langs elva:

Ved parkeringsplassen på toppen krysser du trebroa, og svinger umiddelbart av til høyre på sti. Det første partiet et utbedret med en del grus. Følg stien langs Skorgeelva nedover, slak helning hele veien.

Alpinsenteret – Einangsetra – Skorgedalen:

Ved parkeringsplassen på toppen, kryss Skorgeelva, og sykle gjennom hyttefeltet på grusvei. Ved enden av grusveien, fortsett på sti rett frem. Følg skilting på sti ut til Einangssetra. Nyt fin utsikt over Åndalsnes. Sykle samme sti tilbake, og ned til det siste stikrysset du passerte i stad. Her tar du ned til venstre. Bratt, teknisk utforkjøring ned mot Skorgeelva. Ta til venstre i stikrysset ved elva, og fortsett ned til grustaket i bunnen av Skorgedalen.

• Vanskelighetsgrad: Alternativ 1: 1-2 - lett. Alternativ 2: 4-5 - veldig krevende

• Lengde: Ca. 5 kilometer

• Høydeforskjell: Ca. 100-150 meter

• Startpunkt: Parkeringsplass ved Rauma Alpinsenter i Skorgedalen

GPS-spor til alle turene finner du på gps.terrengsykkel.no. Disse kan du laste ned og se nærmere på. Har du en GPS med kartvisning, kan du følge sporet når du sykler.

Oversiktskart over Romsdal med inntegnet rute. Fra Stisykling i Norge.