Blodpølse er skikkelig godt det, også med rosiner... Tilbake til tråden... Å sykle i lysløypa om sommeren synes hvertfall jeg er greit (jeg er aktiv langrennsløper i tillegg til at jeg sykler) og jeg tror ikke de fleste normale skiløpere heller har problemer med det. Derimot om vinteren bør man holde seg unna med sykkelen. Selv om lysløypene ofte ligger i utmarka er de idrettsanlegg på lik linje med en fotballbane som er ment for ballspill er lysløyper ment for ski. Så enkelt er det!. I tillegg er de fleste løypene resultat av dugnadsarbeid, ofte med svært stor innsats fra klubbenes medlemmer.Da mener jeg det er rimelig at man respekterer dette og man kan evt. lage sine egne "anlegg" for sin sport/aktivitet/idrett. Det være seg jogging, sykling eller annet. Om sommeren derimot og andre tider på året det ikke er snø mener jeg at andre aktiviteter, uansett hva det må være har rett til å holde på i lysløyper. Det skaper overhodet ikke problemer om alle klarer og oppføre seg og respekterer hverandre. Når jeg sier det mener jeg ikke først og fremst syklistene... Det er jo ofte mange veldig trangsynte og vanskelige fotgjengere også.Om ikke alle skal ha muligheten til å bruke skiløyper/lysløyper utenom vinteren mener jeg at man har et problem.Skal anleggene liksom bare ligge der...?