Sitat: magnusc
Jeg synes ikke rundbaneløypa nødvendigvis er noe bedre alternativ enn slutten på Dalsåsen. Den bratte stien i Kalascup-løypa ned mot grusveien krasjer med grussyklingen mellom vannverket til starten av Dalsåsen, og om noen mister kontrollen ned der vil det vel ha mye større konsekvenser enn ned nordlige delen av Dalsåsen.

Jo, men her er det en chicken run.

Sitat: magnusc

Jeg har aldri hatt noe problem med det trange droppet, men jeg har alltid trodd at jeg har valgt feil spor der … men det er altså det eneste sporet? Man har vel uansett ganske lav fart der så å feige ut er ikke noe problem?

Ikke noe problem å feige ut her, men det vil nødvendigvis fort skape kaos i løypa siden det ikke finnes chicken run / alternative spor.

Ellers er jeg kanskje preget av at jeg har øvd på de andre nedover-cruxene, men ikke det i Dalsåsen.

Ellers er det som hindrer meg fra å stille i TSR, ved siden av egen dårlig form, puljeordningen. Det er ikke noe gøy å stille i aldersklasse 30-40 og bli forbikjørt gjennom hele rittet. Ikke fordi folk er uhøflige eller noe, men fordi det blir mye stopp og knot som ødelegger flyten. En puljeordning med selvseeding ala Montebello ville vært mye bedre. Det man da ofrer er kampen om aldersklassene, så det er selvsagt et tiltak som ville favorisert bredden fremfor eliten.

Jeg får stille i TSR når jeg blir 60.