Jeg slet med å få tettet slangeløst og kjørte med slangeløst Magic Mary foran og Barzo med slange bak. Aner ikke hvorfor det ble så mye knot med bytte av ventiler, felgbånd osv... Jeg synes også jeg syklet kontrollert innenfor Comfort sonen min. Fantastisk ritt, blide vakter, bra merking og opplegg før/etter start. Dette vil jeg være med på igjen :-)

Etter 13 km med en steinrøys med noen drop feiger han foran meg ut bremser og skal gå ned. Jeg ligger for nær, treffer bakhjulet hans, tar salto over styret og lander et stykke lenger ned direkte på en stein med hoftekammen. Blir spurt om alt er ok av en vakt og sier jeg forsøker videre, tror jeg kjørte forbi en røde kors vakt i neste kryss. Etter hvert forsvinner adrenalinet, tårene spretter og det gjør pyton vondt. ligger en stund og får etter hvert hjelp til å komme meg opp på sykkelen og triller ned grusveien til mål. God hjelp i Røde Kors teltet med is og gode tanker. De insisterer på at jeg bør til legevakta. Jeg sitter på hjem til Nesodden med en kompis og sipper i sofaen til Giro'n. Fruen kommer hjem, fly-alarmen går, Paramedic bilen bestilles, videre i sykebil til A-Hus og CT'n konstaterer etter hvert tre brudd i bekkenbenet, det største på 5-6 cm. De bestemmer seg dagen etter for at jeg slipper å operere. Noe indre blødninger men ikke noe farlig. Ble skrevet ut i dag mandag. Et blåmerke på størrelse med en håndball matcher fargen på de lilla Cannondale syklene mine.

Min egen feil alt sammen, tok igjen LarsB, kjørte forbi og var veldig fornøyd, alt fløt fint, tok igjen flere på grus, mistet noen plasser i skogen og jeg digget løypa. Kult ritt, jeg stiller neste år :-) Heldigvis en stund til Ultrabirken.

Jeg sykler mest på landeveien og kan ikke huske så mye smil over alt som i TSR, Tommel OPP ! ! !