Skal ikke sykle i år, men kan jo synse litt.

Sitat: EmilZipp

Har en Habit SE m 130 / 120 mm, 1x12, senkepinne og 2,35 Nobby Nic / Magic Mary dekk.

Sykkelen er nok i utgangspunktet ganske perfekt. Ville hatt Nobby nic, ikke Magic Mary.

> Hva slags puljer er det og hvor store er de ?

Puljene er ikke kjempestore, de er basert på alder og tror det er et sted mellom 40-50 i de større puljene (?).

> Sykler man i kø ?

Nei, puljene sprer seg raskt. Men om man er på nedre halvdel av resultatlista må man regne med å bli forbikjørt en del. Det kan være litt slitsomt og ødelegge flyten litt. Jeg har inntrykk av at du er ganske rask, så det blir sikkert ikke noe problem for deg.

> Hvor teknisk er det sammenlignet med Ultrabirken som jeg har syklet to ganger
> Er det opp/ned eller teknisk som gjør at de jeg kjenner blir så slitne ?

Begge deler. Løypa er mye mer teknisk enn det jeg har sett av bilder og video fra UB. Mye mer røtter og stein. Det mest tekniske er nedover og de som tør å gutse på får nok mye mer igjen for det her enn på UB.

Østmarka er opp og ned hele tiden.

Siste halvdel av løypa skal du først opp Slettfjell, som ikke er så veldig teknisk bortsett fra et par steder, men bratt og ganske mange hm i en jafs. Så kommer Fjellstadbakken, og 1. del av Pioneren, som heller ikke er teknisk veldig krevende, men en ganske drøy klatring når du er 60% ut i rittet.

Redigert av larsdx (20/05/2019 12:26)