Sitat: Dupp

Så jeg er usikker på hvordan jeg skal vedlikeholde kjedet og drivverket. Har googlet litt, og sett at Rock and Roll har blitt nevnt. Kan jeg bare begynne å bruke dette, tut og kjør, uavhengig av hva som ligger på kjedet fra før? Eller må det "preppes" på en eller annen måte? Ønsker liksom å få en god start med ny sykkel, og sørge for godt vedlikehold fra starten av.

Og hva annet av rensemidler kan jeg ha nytte av? Har sett i andre tråder at Muc-Off har blitt nevnt, men det finnes masse ulike produkter fra den produsenten. Mener å ha sett at det finnes noe man kan smøre/spraye på drivverket, og så spyle det av etter hvert. Hva er i så fall dette?

Kjedet kan du bare begynne å behandle med RnR med en gang. Siden det er en del løsemiddel i blandingen vil den etter hvert drive ut fett og annet som ligger på kjedet fra før.

Muc-Off har sykkelvask på sprayflaske, men det er drøyere og billigere å blande den selv og bruke en sprayflaske fra plantasjen e.l.

Som andre kjøretøy man er glad i behandler man sykkelen med voks og polerer den en gang i året og vasker den ved behov. Du kan også legge på invisiframe eller en annen type tape for å spare lakken for hakk og skraper (vurder selv ut fra bruk og behov ...)