Sitat: Flo
Sitat: Stupfull
de som vurderer en 'eldre' nomad vet vel hva det er.

Det tror jeg ikke du skal ta for gitt. Jeg har solgt 2 stisykler de siste 3 årene i brukt prisklasse 20-30 tusen. Begge gangene var det klart størst interesse blandt folk som skulle ha sin første fulldempa sykkel og som ikke så ut til å bry seg om merke.
Om du skal treffe en kjøper som er spesifikt ute etter en eldre nomad, så tror jeg det blir vanskelig. Her må du treffe en generell kjøper som bare vil ha en bra sykkel for en ok penge, uavhengig av merke.

Jeg tenker dette stemmer godt. Jeg har ei venninne som nok kunne vurdert å kjøpe en gammal nomad. Jeg tror ikke hun bryr seg noe som helst om merke sånn i utgangspunktet. Hun har ikke peiling på sykkel, hverken hvor mye demping hun vil ha eller hva slags utstyr som er bra. Men hun har nå prøvd kjærringa sin canyon, så nå har hun også lyst på samme sykkel.

Generelt tror jeg det er mange førstegangskjøpere som ikke gjør større vurderinger enn at de skal ha fulldemper eller halvdemper og har kanskje gjort seg opp en mening om hvilken størrelse de skal ha og hvilken pris de er villige til å betale.