Sitat: Torshov-Simen

Ønsker du at trådene skal flyte fritt så vil det jo nødvendigvis også dukke opp meninger og innlegg som man opplever som uønskede og/eller irrelevante.

Ja, selvfølgelig, den risikoen løper man alltid når man forsøker å uttrykke ståsted, meninger og formidle fakta slik en ser det.

Men jeg ser ikke noen god grunn til å tolererer åpenbar moral-trolling, i tråder som diskuterer helt dagligdagse ting, men selvfølgelig uten medierådgiver spinn på alt. Det er vanlig at folk kan bli irriterte og hissige av å ikke bli forstått eller hørt, så at noen drar avgårde og går litt over streken, er jo noe man bare må regne med.
Hvis ikke forventer man at alle folk ligger på over middels på alt, og det gjør ikke folk.

Halvparten er dårligere enn medianen på alle ting. Det burde ikke diskvalifisere fra å få lov å delta.

Sitat: Torshov-Simen
Eventuelt så må de modereres mer aktivt med hensyn til hva som tillates, og ettersom dette forumets regler bygger i stor grad på anstendighet og moral er jeg usikker på om du kan få i pose og sekk her (med forbehold om at jeg har tolket deg feil).

Forumreglene er jo først og fremst lovstridige, all den tid de baser seg på implisitt samtykke til personvernerklæringen. Samtykket skal være eksplisitt og jeg har aldri fått en melding eller mail hvor jeg eksplisitt samtykker. Om friflyt mener de har en lovanvendelse som overstyre den generelle loven, tror jeg de bør tenke hardt på om de har forstått lov- og regelverk rett.

Jeg tipper moderatorne hadde skaffet seg uendelig mye mindre jobb om de hadde oppdatert retningslinjene til å oppfordre folk til å bare ikke lese ting de ikke vil lese om og la være å skrive i tråder de ikke ville diskutere trådemnet.

Så får hver og en tenke på hva som er gode vibber for seg og ikke den mest sårbare av alle leserne. Jeg fikk gode vibber av Klimatråden, men tydeligvis var det for sterk kost.

PS: Nå er det noen dager med jobb igjen, så jeg får ikke hengt med før etter helgen.

Redigert av pedalglipp (08/05/2019 14:53)