Sitat: Sepeda
...hva som er redaksjonens ansvar i henhold til redaktørplakaten.

Der kom redaktørplakaten inn igjen. Hva har den med saken her å gjøre?

...helt uavhengig av hvilket tema man til enhver tid måtte krangle om, forsurer miljøet og preger hele forumet.

Hvordan under en håndfull tråder i et begravd underforum som heter Snikksnakk forsurer og preger hele forumet må du nesten forklare.

Er det en menneskelig svakhet du sikter til? Som å kjøre forbi en trafikkulykke og ikke klare å la være å forsøke se på skadene.

Det er jammen sterkt av å klare å bli satt ut av et titall litt oppildnede poster i en 1000-poster lang tråd uten å få med seg de 100-vis av ganske interessante postene. Og da mener jeg interessante for de som har en interesse for emnet og som takler uenighet i verdi- og faktatolkingsspørsmål med mål om å lære og forklare.

Jeg har bare et håp om at folk skal være litt greie med hverandre. Som Kristoffer skrev, er det fryktelig enkelt å forstå

Det er jo det som er hovedtonene i stort sett alle trådene her inne, men hva er det som er så farlig med å ha helt normal meningsbrytning i et underforum som til de grader er navngitt for å varsle at her kan det være mye rart?
(Husk å ta med i vurderingen at normalt omfanger mer enn "det jeg er vant til". Tenk på blodprøvesvar og normalområdene som er angitt der).

Det er som kjent veldig vanskelig å tenke og diskutere skikkelig om man samtidig skal passe på at noen ikke blir fornærmet. Med hundrevis av folk som leser en tråd, skal det jo godt gjøres at én eller annen ikke finner noe å bli støtt over.

Så, kan du forstå at det av samme grunn som du liker å poste og diskutere i andre fora her inne, så kan vi være noen som liker å diskutere i Snikksnakk, ene og alene fordi det er ett av de få stedene på norsk hvor man kan få en god meningsbrytning som legfolk uten at diskusjonene spinner ut i absurde tilstander, som vanligvis på internet?

Er virkelig smitteeffekten over i andre fora så stor? Den påstanden må du nesten klare å underbygge med noe altså.

Redigert av pedalglipp (08/05/2019 08:44)